img

نحوه مطالعه شیمی کنکور به منظور موفقیت در کنکور و قبولی در بهترین دانشگاه های کشور

شیمی، یکی از درس های تخصصی رشته های تجربی و ریاضی 

شیمی، یکی از دروس تخصصی رشته تجربی و ریاضی از مجموعه رشته های نظری است. شیمی کنکور برای هر یک از دانش آموزان این رشته ها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. چون این درس ضریب زیادی را به خود در کنکور تخصص داده است. ضریب هر درس در کنکور، یکی از فاکتورهای تعیین کننده و تأثیرگذار در رتبه داوطلبان کنکور می باشد. برای اینکه قبولی خود را در یکی از بهترین دانشگاه های کشور تضمین کنید؛ بهتر است شیمی را جدی بگیرید. با توجه به همین مسئله که شیمی کنکور برای دانش آموزان تجربی و ریاضی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد؛ بهتر است نکات شیمی را کنکوری بخوانند. بنابراین نحوه مطالعه این درس برای به دست آوردن درصد بالایی در کنکور می توان محل سوال و ابهام باشد. به همین جهت در ادامه به نحوه مطالعه شیمی کنکور خواهیم پرداخت تا بتوانید از بهترین و موثرترین راهکارها بهره مند شوید و قبولی خود را در کنکور تضمین کنید.

 

نحوه صحیح مطالعه شیمی کنکور

نحوه صحیح مطالعه شیمی کنکور برای یادگیری بیشتر 

برای اینکه در شیمی کنکور بتوانید درصد بالایی را کسب کنید؛ بهتر است حتما شیوه درستی را برای مطالعه خود انتخاب کنید. اگر به نکاتی که در ادامه می آید؛ توجه داشته باشید؛ می توانید ضریب موفقیت خود را در کنکور بیش از پیش افزایش دهید. در ابتدا لازم به یادآوری است که درس شیمی از مجموع دروسی است که به سه شکل مفهومی، محاسباتی و حفظی می باشد. بنابراین به شکل حفظی صرف نمی باشد و در کنار آن با فرمول ها و معادله های مختلف هم سر و کار دارید و برای شیمی کنکور هم باید این درس را مفهومی بخوانید. یکی از بهترین روش های مطالعه این درس برای قبولی در کنکور، خواندن شیمی به شکل بخش بخش یا موضوعی است. بنابراین بهتر است شما هم مطالب شیمی را به صورت بخش بخش یا موضوعی و البته پیوسته مورد مطالعه قرار دهید. سپس مطالب را برای خود خلاصه کنید و برای آن بخش ها حتما تست های زیادی را کار کنید.

تدریس خصوصی شیمی کنکور توسط بهترین استاد شیمی با تجربه بالا 

همان طور که گفته شد؛ بهترین روش برای مطالعه شیمی کنکور، خواندن این درس به شکل موضوعی و پیوسته و ترکیبی با تست زیاد است. یعنی ترکیبی از نکات حفظی، مفهومی و محاسباتی که در هر موضوع از کتاب شیمی وجود دارد؛ می بایست با دقت مورد مطالعه قرار گیرد. سپس برای همان بخش ها به شکل کاملا تفکیک شده، تست زیادی را کار کرد. روشی که بهترین استاد شیمی هم در مراکز تدریس خصوصی شیمی کنکور به آن متعهد و پایبند می باشد. برای همین هست که می توانید در دوره های کلاس خصوصی شیمی برای موفقیت در کنکور توسط استاد محمد رضایی در موسسه شیمیا شرکت کنید. آموزشگاه شیمیا را می توان اولین آموزشگاه تخصصی شیمی دبیرستان و کنکور دانست که می توانید از تجربیات استاد محمد رضایی در این آموزشگاه بهره ببرید. بنابراین نه تنها برای کنکور، بلکه برای رفع اشکال و یادگیری شیمی دهم، شیمی یازدهم و شیمی دوازدهم رشته های تجربی و ریاضی می توانید با وی در ارتباط باشید. 

 

شیمی 

تأثیر تست های موضوعی و منفک شده هر بخش برای یادگیری بیشتر همان موضوع

برای موفقیت در شیمی کنکور، ضمن مطالعه موضوعی این درس، می بایست برای هر بخش، تست کار کنید. به این ترتیب که ابتدا آن بخش را می بایست به طور کامل مورد مطالعه قرار دهید. سپس برای همان بخش شروع به تست کار کردن کنید. با استفاده از این روش، شما می توانید ضمن اینکه هر بخشی را به طور کامل و بسیار دقیق مورد مطالعه قرار دادید؛ با تست های همان بخش هم آشنا گردید. پس دیگر برای شیمی کنکور، مشکلی نخواهید داشت. استاد محمد رضایی هم در آموزشگاه شیمیا، دقیقا به همین روش پایبند می باشد. روشی که تاکنون توانسته است به مدد آن موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان بسیاری تضمین نماید. شما هم می توانید با تست های منفک شده هر بخش به شکل جداگانه، آن بخش را به طور تمام و کمال یاد بگیرید تا هیچ گونه مشکلی در آن بخش نداشته باشید و سپس به همین ترتیب به سراغ سایر بخش ها روید.

 آشنایی با مهمترین نکات برای خواندن درس شیمی در کنکور 

یادگیری شیمی کنکور منوط به الزام به یک سری نکات می باشد. به همین جهت در ادامه با برخی از این نکات آشنا خواهیم شد که بهتر است آن ها را در حین مطالعه مدنظر قرار دهید:

    شناخت ماهیت درس شیمی و خواندن این درس به روش های خاص

    توجه به پیوستگی و ارتباط هر بخش درس شیمی با درس ها و موضوعات گذشته و آینده

    نت برداری یا خلاصه نویسی مسائل بسیار مهم شیمی بر روی برگه یا دفتر

    خواندن شیمی به شکل مفهومی 

    توجه به مفاهیم کلیدی، تعاریف، تمامی فرمول ها و اعداد یا جداول مهم

    مرور کردن درس ها و نکات کلیدی به منظور تثبیت مطالب در ذهن

    دقت در یادگیری مسائل حفظی 

    تمرین زیاد برای بخش های محاسباتی شیمی و یادداشت کردن فرمول های محاسباتی

    تست های استاندارد به ویژه تست های سه سال اخیر 

    دقت در مطالعه عناصر جدول تناوبی 

ضمن اینکه برای شیمی کنکور بایستی از منابع معتبر استفاده کنید.

 

آموزشگاه شیمیا

شرکت در دوره جامع شیمی کنکور در آموزشگاه شیمیا

شما می توانید به منظور قبولی در بهترین دانشگاه های کشور و کسب بالاترین درصد از شیمی کنکور، در دوره های جامع آموزشگاه شیمیا شرکت کنید. در این آموزشگاه، استاد محمد رضایی، ضمن اینکه تمامی مطالب کلیدی و کنکوری را برای شما مطرح می کند؛ شما را با تست های ویژه ای هم همراه می سازد. تست هایی که در نهایت می توانند شما را برای موفقیت هر چه بیشتر کنکور آماده کنند. برای شرکت در هر یک از این دوره های جامع شیمی کنکور آموزشگاه شیمیا، می توانید یا به صورت تلفنی و یا از طریق هر یک از شبکه های اجتماعی با استاد محمد رضایی در ارتباط باشید. برای اطلاعات لازم در این راستا می توانید با شماره تلفن همراه: 09120332422 تماس حاصل نمایید. در این دوره ها، نحوه مطالعه شیمی کنکور به بهترین شکل ممکن به شما آموزش داده می شود و شما را برای موفقیت در کنکور، آماده می سازند.



0 نظر

ارسال نظر

برای نشر دادن نظرها باید ایمیل وارد شود

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد