img

اهمیت حل تست شیمی؛ به منظور موفقیت هر چه بیشتر در کنکور سراسری

حفظ و یادگیری مطالب شیمی به تنهایی کافی نیست

عده ای از دانش آموزان به همان نمرات مدرسه خود اکتفاء می کنند. آن ها خیال می کنند که می توانند بدون تست شیمی به همین سادگی تست های کنکور را حل کنند. در حالی که این عقیده آن ها برای موفقیت در کنکور، درست نیست. نباید به همین نمرات مدرسه خود بسنده کنید و تنها با حفظ و یادگیری سطحی بدون زدن تست های تحلیلی و مفهومی شیمی، سر جلسه کنکور حاضر شوید. اهمیت تست شیمی و حل کردن تعداد زیادی از آن ها تا پیش از برگزاری کنکور بسیار بالاست. این مسئله را بیشتر رتبه برتری ها حس می کنند که خود چنین تجربه ای را پشت سر گذاشته اند. در حالی که برخی از دانش آموزان احساس می کنند که می توانند حتی بدون تست هم می توانند در کنکور موفق شوند. هر چند که موفقیت آن ها محال نیست و امکان دارد به جهت استعداد خود بتوانند از پس تست ها بربیایند. ولی تست زدن، کار آن ها را تسهیل می بخشد.

 

شیمی

اهمیت بی بدیل حل تست شیمی در قبولی تضمینی شما در کنکور 

اهمیت حل تست شیمی تا پیش از برگزاری کنکور سراسری بر هیچ یک از داوطلبان کنکور، پوشیده نیست. در صورتی که بخواهید به شکل تضمینی در کنکور رشته خود قبول شوید؛ باید حتما با تست های شیمی آشنا باشید. آمارها حاکی از آن است که معمولا درصد درس شیمی داوطلبان رشته های تجربی و ریاضی، خیلی بالا نیست. این آمارها نشان دهنده آن هستند که بسیاری از داوطلبان به اهمیت حل تست شیمی توجهی نداشته اند. چون هر یک از تست های این درس، ترکیبی از مطالب حفظی و مفهومی است. بنابراین می بایست طرز تفکر طراح سوال را متوجه شد. طراحان سوال در چند سال اخیر سعی کرده اند تا تست های کنکور را قدری پیچیده تر و مفهومی کنند. به همین جهت است که به همین سادگی و بدون حل کردن تست شیمی، نمی توان از پس تست های کنکور سراسری برآمد. ضمن اینکه کتاب های تست زیادی نوشته شده اند که هم درسنامه دارند و هم پاسخ های کاملا تشریحی که بسیار مفید هستند.

توجه به تست های مختلف و تفکیک تست های استاندارد نسبت به سایر تست ها

باید توجه داشت که هر چند که تست شیمی کار کردن تا پیش از کنکور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ ولی هر تستی هم مفید نیست. بدین ترتیب که اگر می خواهید در یکی از دانشگاه های دولتی مطرح در سراسر کشور قبول شوید؛ نباید تست های دانشگاه آزاد را امتحان کنید. چون معمولا این تست ها، حفظی هستند و کمتر مفهومی شده اند. اگر این تست ها را بزنید؛ به علت ساده بودن آن ها اعتماد به نفسی کاذب به شما دست می دهد. همین باعث می شود تا در کنکور سراسری، تست شیمی را دست کم بگیرید. ضمن اینکه بهتر است از تست های حداقل ده اخیر استفاده کنید. تست های دهه های قبل بار مفهومی کمتری نسبت به تست های سال های اخیر داشته اند. در نتیجه کار کردن آن تست ها چندان به حال شما مفید نخواهد بود. بهترین تست شیمی، تست سه سال اخیر کنکور سراسری و تست های مفهومی و استاندارد جدید است که ترکیبی کار شده اند.

 

حل تست شیمی سریع

حل تست شیمی استاندارد در آموزشگاه شیمیا

همان طور که گفته شد؛ برای حل تست شیمی، بایستی حتما تست های استاندارد را انتخاب کنید و روی آن ها مانور دهید. در همین راستا می توانید با شرکت در دوره های جامع کنکوری در آموزشگاه تخصصی شیمی تحت عنوان آموزشگاه شیمیا، شرکت کنید. چون در این دوره ها، جدیدترین و مفهومی ترین تست ها کار می شود. تست هایی که به شکل ترکیبی کار شده اند و آنالیز آن ها می تواند ذهن هر داوطلبی را تا پیش از کنکور سراسری، کاملا آماده کند. البته ممکن است در آموزشگاه های دیگر هم تست شیمی کار شود. اما باید دانست که تست های شیمی که در این آموزشگاه کار می شوند؛ با تست های آموزشگاه های دیگر متفاوت هستند. دلیل این وجه تمایز نیز به تعداد زیاد تست های ارائه شده در این آموزشگاه بر می گردد. البته مهمتر از آن جلسات حل تست فوق العاده است که در ادامه بیشتر در خصوص این جلسات حل تست شیمی فوق العاده بحث به میان می آید.

برپایی جلسات حل تست شیمی فوق العاده

در آموزشگاه شیمیا، جلساتی تحت عنوان حل تست شیمی فوق العاده برپا می شود. این جلسات توسط بهترین استاد شیمی شیراز یعنی استاد محمد رضایی برگزار می شود. با توجه به تجربه و تخصص بالای ایشان در تست های شیمی کنکور، شرکت در این دوره های جامع، بسیار مفید و کاربردی است. این جلسات حل تست شیمی با سایر جلسات حل تست متفاوت می باشد. به این جلسات، تست رانر اطلاق می شود. منظور از تست رانر، تست های مفهومی تر، سطح بالاتر و ترکیبی تر است. این تست ها شاید در ابتدا سخت و حل کردن آن ها دشوار باشد؛ اما برای آمادگی در کنکور سراسری بسیار مفید هستند. چون با جدیدترین تست ها آشنا خواهید شد و هیچ بعید نیست که از این تیپ سوالات به عنوان تست شیمی در کنکور سراسری هم مطرح گردند. شرکت کردن در جلسات تست رانر، می تواند آمادگی شما را دو چندان سازد. به گونه ای که با تست های مفهومی سال های اخیر بیشتر آشنا خواهید شد. 

 

دوره جامع شیمی کنکور

اهمیت به حل تست شیمی با ثبت نام در جلسات تست رانر شیمیا

در صورتی که به تست شیمی برای موفقیت در کنکور سراسری، اهمیت قائل می شوید؛ ثبت نام در جلسات تست رانر را به شما پیشنهاد می کنیم. چون در این جلسه ها، نه تنها با تست های مفهومی و ترکیبی تر به سبک و سیاق کنکورهای سراسری چند سال اخیر آشنا می شوید؛ بلکه تست های زیادی هم کار می شود. هر چقدر بتوانید تست های بیشتری را در این زمینه کار کنید؛ می توانید بیشتر خود را برای کنکور سراسری، آماده تر کنید. تست شیمی ارائه شده در جلسات تست رانر در آموزشگاه شیمیا، همگی به همین دلیل طراحی شده اند. شما با استفاده از فوت و فن های کاربردی هم پاسخ درستی به تست می دهید و هم سریعتر متوجه ذهن طراح سوال می شوید. بدین ترتیب هم از وقت خود صرفه جویی کرده اید و هم با اطمینان بیشتری تست را به درستی حل کرده اید. برای شرکت در این جلسات می توانید با شماره 09120332422 تماس بگیرید. 


0 نظر

ارسال نظر

برای نشر دادن نظرها باید ایمیل وارد شود

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد